Lazarencjusz - 26-10-2011 19:31:39

Na kółku ustaliliśmy, że zrobimy grę opartą na walce turowej, na początek 2 postacie.

Proponuję oby podtrzymać tą koncepcję natomiast jako element głównej gry. Mianowicie:
Na początek zróbmy taką podstawową grę typu RTS - jednostkami niech pozostaną narazie tylko "bohaterowie". Czyli tak, gra normalna strategia, a walka zawsze turowa.

Od strrony technicznej:
budowa budynków itp in real time, a walka na tury. Mapa podzielona na obszary(choćby prostokąty dla ułatwienia na początek) a kiedy wejdą tam bohaterowie(oboje na jeden teren następuje walka.

Coś w tym stylu, czekam na odpowiedzi.

pk0 - 02-11-2011 22:05:21

Ze swojej strony mogę zaproponować, by zamienić tryby gry tak, aby RTS dotyczył samego ekranu walki między dwoma postaciami, a turówkę wprowadzić do głównego ekranu przygody (czyli właśnie rozbudowa zamku, itp.). W części turowej można wprowadzić wówczas ograniczenie punktów ruchu na rundę dla postaci czy limit budowania struktur (np. 1 na rundę).
Reasumując swoje przemyślenie: rozgrywka na mapie przygody podobna jak w Heroes, natomiast walka w czasie rzeczywistym. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie byłoby prostsze do realizacji, ale to tylko moja propozycja :)

Gustav_R - 03-11-2011 19:00:58

Ustaliliśmy, że ekran walki to również system "turowy". Tzn. wydajemy polecenia, a potem wynik wypluwa gra. Zresztą obecnie w ankiecie co do typu strategia wygrywa (a odnosi się to [chyba] do całości). Nie jestem programistą, ale RTS nie jest trudniejszy? To trochę oryginalniejsze, to na pewno.

Dobrym pomysłem będzie głosowanie w ankietach, które będą po pewnym czasie zamykane. Jestem za wszelkimi pomysłami, ale musimy ustalić jakąś wspólną wersję, bo nie ruszymy z tym w ogóle. To prośba do Ciebie, Lazarencjusz.

Lazarencjusz - 06-11-2011 11:44:11

Więc. Moim zdaniem turówkę będzie trudniej zrobić z prostych powodów (o ile ktoś widział jakiekolwiek filmiki z tego silnika).

Silnik umożliwia importowanie obiektów do gry, ustawienie ich i odpalenie rozgrywki. Po prostu, w czasie rzeczywistym. Można wprowadzić tam jakąś jednostkę dodać schemat poruszania się i będzie chodzić. Natomiast turowo trzeba dodać jeszcze ograniczenie ile się ma poruszać bądź blokada aby można wybudować tylko jeden budynek.

Zbierając to do kupy, chodzi o to, jak jest turówka to i tak trzeba zrobić RTS i dodać do niego system turowy (nie wiem jak to wygląda w tym silniku i na ile to jest skomplikowane, choć osobiście mam pomysł).

Proponuję, bo i tak jesteśmy 2 tygodnie w plecy, rozwiązanie, które usatysfakcjonuje wszystkich. Zróbmy RTS z walką turową. Zrobię sondę z odpowiedziami TAK|NIE bo i tak te 3 dni do kółka nas nie zbawi. Wtedy będzie pewne co robimy i każdy powinien być zadowolony. Ważne jest aby osoby głosujące miały jakiś pogląd na ten silnik (chodzi tu o osoby od UNITY 3D) i wiedziały co on potrafi, bo ostatnio to było różnie... W środę ostatecznie będzie ustalone, co wyjdzie to trzeba będzie to po prostu wykonać.

www.golden-dragon.pun.pl www.git-ludzie.pun.pl www.polskiemody.pun.pl www.szkola-mentalistow.pun.pl www.ldsilk.pun.pl